Header achtergrond

Weleda het meest duurzame beautymerk volgens Nederlandse consumenten

Weleda prijswinnaar

Groot nieuws voor Weleda en haar fans: het cosmeticamerk is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot duurzaamste beautymerk 2025 van Nederland. De Sustainable Brand Index™ is het grootste en meest toonaangevende consumentenonderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Dit maakt Weleda extra trots tijdens de B Corp maand maart 2025.

Erkenning als duurzaam merk

Manouk Sunter, Manager Services & Sustainability Weleda Benelux, is erg blij met de erkenning: “We streven er elke dag naar om nóg toekomstbestendiger en duurzamer te worden. Ons nieuwe, innovatieve distributiecentrum in Schwäbisch Gmünd, volledig aangestuurd door zonne-energie en geothermische energie, is daar een recent voorbeeld van. Maar het grootste cadeau is de bewuste keuze van de consument. In een wereld vol greenwashing maakt het ons trots dat zij Weleda als duurzaam merk erkent”.

Teruggeven aan de natuur

Weleda neemt pro-actief haar verantwoordelijkheid voor de natuur. Het cosmeticamerk geeft sinds de oprichting meer terug aan de natuur dan het neemt. Met 50 eigen teeltprojecten wereldwijd draagt Weleda bij aan biodiversiteit en bouwt het eerlijke relaties op met (teelt)partners. Zo helpt zij boeren met het omvormen van reguliere landbouw naar biologische landbouw. Ook lokaal draagt Weleda bij door financiële steun te verlenen aan het innovatieve project van Natuurmonumenten, Marker Wadden, waar wordt gewerkt aan nieuwe natuur en natuurherstel.

Gedeelde verantwoordelijkheid

Met haar partnerships vraagt Weleda aandacht voor biodiversiteit. Het cosmeticamerk hecht veel waarde aan de samenwerking met partners, zoals Natuurmonumenten, Plastic Soup Foundation en Plantentuin Meise. Manouk Sunter: “Samen hebben we de verantwoordelijkheid voor de planeet en toekomstige generaties. Ook jij als consument kunt hieraan bijdragen. Lees je dus vooral in voordat je iets koopt: wat koop je precies en waar komt het vandaan?”

Hoge B Corp score

Weleda ontving door de jaren heen al meerdere internationale erkenningen voor duurzaam ondernemen. Zo won het merk eerder de Sustainable Beauty Awards, Green Brand Awards en Good Brand Award. Daarnaast heeft Weleda meerdere duurzame certificeringen, zoals NATRUE en B Corp. De B Corp score van het cosmeticamerk steeg vorig jaar van 106,9 naar 120,66! Hiermee behoort Weleda tot de wereldwijde top 3 binnen de categorie beauty.

Over het onderzoek

De Sustainable Brand Index™ meet hoe consumentenmerken door consumenten worden gezien op het gebied van duurzaamheid. De jaarlijkse ranking is gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek onder 67.500 consumenten. Dit jaar omvat het onderzoek 1.627 merken, 36 industrieën en 8 landen.

Deel deze pagina: mail

Diversen

Ademende verven en milieuvriendelijke werkwijze: Ecologisch...

Geef hier jouw advertentie op